t_itanium (t_itanium) wrote,
t_itanium
t_itanium

Их нравы. Английский он-лайн магазин WatchShop

Очередной рассказ в рубрике «их нравы» о том, как принято относиться к потребителям в западных магазинах, несмотря на то, что покупатель находится в другой стране. А теперь представьте, как бы повели себя в подобной ситуации местные барыги… Рассказывает Сергей



Хочу привести яркий пример их отношения к клиенту! Правильное, честное, заботливое, хорошее отношение к клиенту!

Ниже моя переписка с представителями WatchShop Support.

В двух словах там вот о чём:

Я им:

…Пару лет назад мол часики у вас купил, ремешок поистрепался. Могу я у вас ремешок прикупить свежий?...

Они мне:

Ай-яй-яй! Как так-то? Беда-беда-огорчение! Давай-ка высылай часики, мы изготовителю по жопе надаём и заставим всё исправить…

Я им:

Да ну чур вас! Зачем такие напряги. Всего-то ремешок. И целую канитель создавать с пересылками и пр. Просто скажите, могу у вас купить ремешок?...

Они мне:

…Мы всё равно расстроены и чувствуем себя не удобно. Вот вам два варианта – либо всё же присылайте часы, либо идите в такой-то магазин (если он у вас там есть) и возьмите там от нашего имени себе ремешок, а мы вам до £5 ещё и возместим за переустановку…

И так на душе тепло от того, что о тебе заботу проявляют, что как с человеком говорят, а не посылают к чёрту.

Кстати, я на оф. сайте производителя часов тоже в саппорт написал. Чёрным по белому спросил «где в питере можно купить ремешок?» Ответил мне некий Александр (ну значит наш, коренной, родной значит!). Так вот он на моё обращение написал: «Свяжитесь с сервис-центром» Неееее, не в Петербурге. В Москве! Зачем мне сервисный центр в Москве?
Ну в общем, чего тут рассуждать. Всё понятно.


From: Louis-Paul G (Watchshop Support) [mailto:helpdesk@watchshop.com]
Sent: Friday, May 6, 2016 10:58 AM
To: Goodpuls <goodpuls@gmail.com>
Subject: [your dedicated customer service team] Re: Strap or a bracelet

##- Please type your reply above this line -##
This email is a service from Watch Shop Support
Your request (#235388) has been updated. Reply to this email or click the link below:
http://support.watchshop.com/hc/requests/235388
Louis-Paul G (Watch Shop Support)
6 May, 08:58
Dear Sir/Madam,
Thank you for contacting Watch Shop.
We can offer two options for making your adjustment:
Option 1: Return the watch to us at your own expense so we can make the adjustment free of charge. We recommend using Royal Mail Special Delivery so that your property is insured. You should also keep a copy of the tracking number in case of any problems with the delivery such as loss or damage.
Please be sure to include your order number, along with the details the adjustment you wish to make.
Returns address:
SDK Returns
PO BOX 8174
Reading
Berkshire
RG6 9PE
Option 2: If you have a local Goldsmiths store you can take your watch in for a free adjustment. Please ensure that you take your Watch Shop invoice with you for reference. Alternatively, visit a reliable local professional business and ask them to make the adjustment. We will then reimburse you up to £5.00 on production of a valid receipt sent to emma.c@watchshop.com. Please note, Watch Shop cannot accept any responsibility for any damage that may be caused by them. Please also note, that having your watch adjusted by a third party will remove your right under our 30 day refund policy to return the watch if unwanted.
I hope the above answers your query. Should you require any further assistance, please do not hesitate to contact us.
Kind regards,
Louis-Paul GR


Goodpuls
5 May, 19:08
Dear Louis-Paul GR!
Thank you for such a review to my request. J But I think that my problem is not worth the effort. Sending from Russia to the UK is time consuming and expensive for you. And my problem is just, only spoiled strap. Just tell me, can I order a strap or a bracelet for my clock on your site? Or I try to buy the original strap in St. Petersburg.
And excuse my English. I use Google Translate. J


Louis-Paul G (Watch Shop Support)
5 May, 08:35
Dear Sir/Madam,
Thank you for contacting Watch Shop.
I am sorry to hear that your watch is not performing correctly.
In order to resolve the issue, we will require the watch and its warranty/guarantee to be returned so that we can undertake our own investigation.
We offer a freepost returns label for all UK orders. Please create the label on the following webpage and return the watch at your earliest convenience:
http://www.royalmail.com/track-my-return/create/541
Please include a covering note containing your order ID and detailing the fault. This will allow our Returns team to deal with the issue faster.
When the item is returned to us our Returns team will be in touch to assist you further and to advise you on the course of action. In some instances we may have to return the watch to the manufacturer in order to seek assistance from their technical department.
We do apologise for this inconvenience and you have our assurances that we will endeavour to resolve this issue as swiftly as possible.
Kind regards,
Louis-Paul GR


Goodpuls
4 May, 20:49
Hello! Two years ago I bought you watch. During this time my watch strap has worn. Can I order a new strap or a bracelet for my wrist watch?
Order ID: 1650340
Date: 31/03/2014, 23:23
Mens Diesel Mega Chief Chronograph Watch DZ4290

Regards
Louis-Paul
Customer Support
Watch Shop Support

Special thanks to Сергей.

Tags: watchshop, англия, их нравы, тестирование магазина, часы
Subscribe
  • Post a new comment

    Error

    Anonymous comments are disabled in this journal

    default userpic

    Your reply will be screened

    Your IP address will be recorded 

  • 2 comments